Millainen on hyvä isännöitsijä?
Mielestämme hyvä isännöintipalvelu syntyy asiakaslähtöisestä asenteesta, laadukkaasta yhteistyöverkostosta ja suunnitelmallisesta tekemisestä. Mitä se tarkoittaa käytännössä?
Johtaa visionäärisesti
Isännöitsijällä on ammattitaitoa ottaa huomioon rakennuksen ominaispiirteet, ympäristön kehitys sekä osakkaiden ja asukkaiden toiveet tulevaisuuden suunnittelussa. Talokohtainen strategia ja vuosiohjelma luovat edellytykset sujuvalle ja yllätyksettömälle arjelle.
Helpottaa asumista
Asukas tekee ilmoitukset ja tilavaraukset hänelle mieluisalla tavalla puhelimitse tai verkossa. Asiointi on helppoa ja isännöitsijä vastaa kysymyksiin ripeästi. Tieto kulkee reaaliajassa hallituksen, asukkaiden ja isännöitsijän välillä.
Osoittaa eettiset toimintatavat
Eettiset ohjeet takaavat riippumattoman palvelun ja päätöksenteon, ja myös yhteistyökumppanit ovat sitoutuneita toimimaan vastuullisesti. Yhteistyö osapuolten välillä rakentuu luottamukselle. Kumppanimme ovat oman alansa edelläkävijöitä.
Löytää energiatehokkaita ratkaisuja
Isännöitsijä suunnittelee energiatehokkaita korjaushankkeita sekä löytää keinoja lämmön ja vedenkulutuksen optimoimiseksi. Ympäristöystävälliset ratkaisut ovat kestäviä ja hyödyttävät taloyhtiötä taloudellisesti.
Kuuntelee, ymmärtää, tekee
Isännöitsijä on helppo saada innostumaan uusista ideoista, ja kehityskelpoisia ideoita viedään aktiivisesti eteenpäin. Osakkaita ja asukkaita kuullaan myös yhtiökokouksen ulkopuolella esimerkiksi asukaskyselyillä.
Ohjaa, seuraa ja arvioi omaa toimintaansa
Asukkaiden, osakkaiden tai hallituksen ei tarvitse valvoa, että asiat etenevät suunnitelmien mukaan. Isännöitsijän oma laadunvalvonta pitää huolen, että asiat tulevat ripeästi tehdyksi ja kirjanpito on täsmällistä.
Prodomus lupaa noudattaa hyvän isännöitsijän periaatteita.
Arvomme näkyvät arjessassi
Eettisyys
Noudatamme kattavaa eettistä ohjeistoa, jonka tarkoitus taata taloyhtiöllenne parasta ja puolueetonta palvelua kaikissa tilanteissa. Emme esimerkiksi koskaan ryhdy toimiin, jotka synnyttävä eturistiriitatilanteita sidosryhmien välillä.
Ymmärrys
Kuuntelemme jotta ymmärtäisimme asiakkaitamme. Vuosikymmenten kokemus isännöinnistä on luonut vankan pohjan, jonka päälle palvelumme rakentuu. Kuuntelemme ja keskustelemme asiakkaidemme kanssa aktiivisesti esimerkiksi säännöllisesti kokoontuvassa asiakasraadissa.
Sujuvuus
Kun asukkaiden on helppo saada asiansa hoidettua ja hallitus on ajan tasalla talon asioista on arki sujuvaa. Sujuvuus tarkoittaa saumatonta yhteistyötä myös kiinteistöhuollon ja yhteistyökumppanien kanssa.
Ympäristö
Energiatehokkuuden parantaminen on tärkeä osa taloyhtiön kehitystä. Ympäristöystävälliset tavat elää ja työskennellä ovat tärkeitä arvoja myös omassa yrityksessämme. Seuraamme jatkuvasti uusien ympäristöystävällisten ratkaisujen syntyä.
Miksi valita Prodomus?
Laadimme taloyhtiökohtaisen Kymppiohjelman, joka luo suunnitelman kymmeneksi vuodeksi eteenpäin.
Modernissa Hausvise-verkkopalvelussamme asukkaiden ja osakkaiden on helppo hoitaa asioitaan kaikilla laitteilla.
Oma laadunseurantamme varmistaa, että palvelut tuotetaan täsmällisesti ja että myös yhteistyökumppaniemme laatuvaatimukset täyttyvät.
Kehitämme palveluamme jatkuvasti. Asiakkaistamme koostuva asiakasraati kokoontuu säännöllisesti ja antaa meille arvokkaita kehitysideoita.
Henkilöstömme koostuu erityisen vahvasta osaamisesta ja kokemuksesta isännöintialalta.
Hinnoittelun läpinäkyvyys ja toiminnan luotettavuus ovat yrityksemme keskeiset arvot.
Henkilöt
Tiimissämme korostuvat kokemuksen tuoma asiakasymmärrys ja energia uudistaa vanhoja tapoja, johtamisen taito ja kekseliäisyys hyödyntää teknologiaa.
Jari Porthén
isännöitsijä AIT, kiinteistöneuvos
Isännöintiliiton puheenjohtajana vuosina 2010-2014 hän toimi aktiivisena vaikuttajana ja toi alalle eettisen ohjeistuksen. Vuonna 2015 Jari myi osuutensa arvostetusta Helsingin johtavasta isännöitsijätoimisto Realcosta.
Aika ajoin yrittäjä kolmannessa polvessa jättää työt kaupunkiin ja suuntaa perheineen mökille Inarijärven äärelle. Myös Itämeren suojelu on lähellä Jarin sydäntä.
Juha Herno
isännöitsijä AIT
Juha Herno on toiminut asuin- ja liiketalojen isännöinnin ja manageerauksen parissa 30 vuotta ja tuo täten vahvaa osaamista niin asunto-osakeyhtiöiden isännöintiin kuin toimitilojen manageeraukseen. Juhalla on vankka kokemus isojen ja vaikeiden rakennushankkeiden vetämisessä sekä kiinteistön ylläpidon johtamisessa.
Chris Tenlenius
isännöitsijä
Tutustu tapaamme toimia
Isännöinnin kuuluu olla suunnitelmallista tekemisestä ja uusien mahdollisuuksien hyödyntämistä – pitää olla taitoa johtaa ja selkeä visio taloyhtiön tulevaisuudesta.